بلاگ 1401

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم به تفاوت و شباهت‌های دیزل ژنراتور بادوین با دیزل‌ ژنراتورهای ایرانی بپردازیم، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. در ابتدا توضیحاتی راجب به دیزل ژنراتور بپردازیم و با مفهوم دیزل ژنراتور آشنا بشویم.

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور یک دستگاه تولید برق است که از موتور دیزل برای تولید انرژی الکتریکی استفاده می‌کند. این دستگاه شامل یک موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی است که با استفاده از احتراق سوخت دیزل، انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.

دیزل ژنراتورها برای تأمین برق در مواقع اضطراری، در صنایع، ساختمان‌ها، فعالیت‌های کشاورزی و همچنین در محل‌هایی که برق شهری در دسترس نیست، استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها عموماً به دلیل قدرت بالا، پایداری و قابلیت اجرای طولانی مدت برای تأمین برق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دو برند موتورسازان و ایدم دیزل‌ ژنراتورهای ایرانی تولید می‌کنند. این برندها بهترین دیزل ‌ژنراتورهای نسل قدیم پرکینز انگلستان و بنز آلمان را تولید و به بازار عرضه می‌نمایند. شرکت موتورسازان، موتورهای پرکینز انگلستان با توان‌های ۳۰ تا ۴۰ کاوا را تولید می‌کند. شرکت ایدم نیز موتورهای در توان‌های ۵۰ تا ۵۰۰ کاوا تولید کرده و به بازار عرضه می‌نماید. هر دوی این شرکت‌ها، جزو برندهای مطرح تولید دیزل ژنراتور ایرانی هستند که با استفاده از تکنولوژی موجود در کشور دستگاه‌های با کیفیتی را تولید می‌کنند.

برخی از ویژگی‌های دیزل ژنراتور بادوین

-دیزل ژنراتور بائودین موتورهای خود را معمولا برای عمل کوپله با استفاده از ژنراتورهایی از برند استنفورد که سیم پیچ تمام مس دارد، انجام می‌دهد.

-این ژنراتورها بصورت ۴، ۶، ۸، ۱۲ سیلندری تولید می‌شوند. البته به شرطی اینکه با روی میل لنگ در تعادل باشد، می‌توان از هر تعداد سیلندر استفاده نمود.

-دیزل ژنراتور بادووین دارای گستره قدرت از ۱۸ تا ۴۰۰۰ کیلو ولت آمپر دسته بندی می‌شود. موتور دیزلی بادوین مجهز به گاورنر مکانیکال است که عمدتا آبی رنگ می‌باشند.

-موتور توربو شارژ بائودین دارای دور موتور 1500 می‌باشد که علاوه بر دیزل ژنراتور برای دستگاه‌هایی مانند تارکتورها، بالابرها و موتور پمچ فابل استفاده می‌باشد. همچنین فرکانس 50 هرتز و درجه سختی IP23 از دیگر ویژگی‌ها می‌باشد.

-دیزل‌های بائودین به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در مقابل شرایط سخت مانند سرما یا گرمای زیاد مقاومت فراوانی دارند به گونه ای است که در عملکرد آن مشکلی ایجاد نمی‌شود.

-این ژنراتور قادر به تولید برق تک فاز و سه فاز هستند که کاربرد برق سه فاز در اماکن تجاری و صنعتی و کاربرد برق تک فاز در منازل و مصارف خانگی دارد.

-دیزل بادوین مجهز به تنظیم کننده سرعت است که می‌توان دور موتور ژنراتور را از صفحه کنترل در اختیار گرفت و تنظیم کرد و همچنین یک سیستم خاموش کننده دارد که در مواقع اضطراری دستگاه خاموش شود.

برخی از ویژگی‌های دیزل ژنراتور ایرانی

  • مجهز به سیستم خنک کننده و رادیاتور
  • مجهز به سیستم خاموش کننده
  • طراحی ضد صدا
  • قابلیت ۸ ساعت کار مداوم
  • وجود لایه ضد ارتعاش بین ژنراتور و موتور

تفاوت و شباهت‌های دیزل ژنراتور بائودین با دیزل‌های ایرانی

تفاوت دیزل ژنراتور بادوین و دیزل‌های ایرانی

-برند بادوین یکی از برندهای معتبر و درجه یک در صنعت ژنراتورهای برق است. تکنولوژی و کیفیت تولید این ژنراتورها بالاست و از جنبه‌های فنی و عملکردی برتری نسبت به بسیاری از تولیدکنندگان دیگر دارد.

-ژنراتورهای ایرانی معمولاً از داخل کشور ساخته می‌شوند و کیفیت تولید آن‌ها ممکن است متنوع باشد. برخی از تولیدکنندگان محلی در تلاش هستند که با بهبود کیفیت و استانداردهای تولید، ژنراتورهای رقابت پذیری را با برندهای خارجی ارائه دهند.

-با توجه به استفاده از تکنولوژی پیشرفته و مرغوبیت قطعات، ژنراتورهای بائودین معمولاً قدرت بالا و راندمان برتری دارند. این ژنراتورها از موتورهای کیفیتی استفاده می‌کنند که قادر به تامین توان بالا و اجرای مستدام هستند.

-ژنراتورهای تولید داخلی ممکن است در امر قدرت و راندمان با برندهای خارجی رقابت کنند، اما برخی از محصولات محلی ممکن است دارای کیفیت و قدرت پایین تری باشند. در عین حال، برخی از تولیدکنندگان ایرانی هم در بهبود عملکرد و بالا بردن راندمان ژنراتورهای خود سعی دارند.

– برند بائودین به عنوان یک شرکت بین المللی، خدمات پس از فروش قوی و گسترده‌ای را در سراسر جهان ارائه می‌دهد. این شرکت معمولاً به مشتریان خود ارائه ضمانت نامه و خدمات پس از فروش جامع را برعهده می‌گیرد.

-برخی از تولیدکنندگان محلی در حوزه خدمات پس از فروش و قوانین گارانتی شرکت‌های خارجی تا حدی پیشرفت کرده‌اند، اما معمولاً به مراتب کمتر و کمتر جامع هستند.

-ژنراتورهای بائودین در حالت عمل به صورت مداوم صدایی تولید می‌کنند. این صدا ممکن است برای افرادی که در نزدیکی آن‌ها زندگی می‌کنند، مزاحمتی باشد و به آرامش و کیفیت زندگی آن‌ها آسیب برساند، درصورتیکه دیزل ژنراتورهای ایرانی بدون صدا ساخته شده اند.

-مهم ترین تفاوت این دو ژنراتور در این است که ژنراتورهای بائودین در حالت عمل به صورت مداوم صدایی تولید می‌کنند. این صدا ممکن است برای افرادی که در نزدیکی آنها زندگی می‌کنند، مزاحمتی باشد و به آرامش و کیفیت زندگی آنها آسیب برساند در صورتیکه دیزل ژنراتور ایرانی طوری طراحی شده‌اند که صدایی تولید نکنند.

شباهت دیزل ژنراتور بادوین و دیزل ژنراتور ایرانی

-این دو ژنراتور از نظر توان تولیدی تقریبا در یک حد هستند.

-از نظر تعداد سیلندر نیز ژنراتورهای ایرانی با ژنراتور بائودین در یک درجه هستند.

-از نظر بزرگی و اشغال محیط نیز هر دو ژنراتور بزرگ هستند.

-هر دو ژنراتور مجهز به سیستم خاموش کننده هستند.

-هر دو ژنراتور مجهز به سیستم خنک کننده و رادیاتور هستند.

جمع بندی

با توجه به تفاوت و شباهت‌های دیزل ژنراتور بادوین با دیزل‌های ایرانی، دیزل ژنراتور بادوین از نظر خدمات پس از فروش و گارانتی و همچنین قدرت و راندمان ارجحیت دارد ولی از نظر سایر پارامترها دیزل ژنراتور بادوین و دیزل ژنراتور ایرانی در یک سطح هستند. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در سایت مجذوب پاور ارتباط برقرار کنید.

  • ۰۲/۰۹/۱۶
  • blogagency blogagency2022

دیزل ژنراتور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی