بلاگ 1401

۶ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تکنولوژی‌های به کار رفته در صفحات لمسی

 

صفخات لمسی

استفاده از صفحات لمسی در زندگی روزمره ما بسیار عادی شده است مانند تلفن‌های همراه، خودپردازها، کیوسک لمسی، دستگاه‌های فروش بلیط و … از پنل‌های لمسی برای برقراری ارتباط کاربر با رایانه یا دستگاه بدون استفاده از صفحه کلید یا ماوس استفاده می‌شود.

 به طور کلی سه نوع متداول از صفحات لمسی عبارتند از:

  • تاچ مقاومتی
  • صفحه لمسی خازنی
  • صفحه لمسی مادون قرمز

حال در ادامه این مطلب توضیح مختصری در رابطه با معرفی انواع تکنولوژی در صفحات لمسی برای شما گردآوری شده است.

صفحه لمسی به گونه‌ای کار می‌کند که کاربر با لمس یا فشار دادن یک نقطه خاص، دستوراتی را می‌دهد که از طریق جریان الکتریکی زیر صفحه لمسی به پردازنده ارسال می‌شود. سپس کدهای برنامه نویسی اجرا می‌شوند و برنامه از پیش تعیین شده اجرا می‌شود تا با این لمس نقطه مربوطه را فشار دهید. اما انواع مختلف صفحه نمایش لمسی متفاوت عمل می کنند. به عنوان مثال، عملکرد صفحه لمسی گوشی‌های هوشمند با صفحه لمسی دستگاه خودپرداز متفاوت است.

تاچ مقاومتی

این تاچ از یک صفحه شیشه‌ای و یک صفحه نمایش تشکیل شده است که هر کدام با یک لایه فلزی نازک پوشانده و توسط یک لایه باریک جدا شده‌اند. وقتی کاربر صفحه را لمس می‌کند، دو لایه فلزی با هم تماس برقرار می‌کنند و در نتیجه جریان الکتریکی ایجاد می‌شود و نقطه تماس با این تغییر ولتاژ شناسایی می‌شود و با پردازش اطلاعات ارسالی از این صفحه تاچ توسط سی پی یو اصلی، نقطه لمس شده شناسایی می‌شود.

این نوع صفحه نمایشها تنها 75 درصد نور را منتقل می‌کنند و در برابر آب و حرارت مقاوم هستند. بنابراین می‌توان گفت که به دلیل مقاومت بالا در برابر آلاینده‌ها و مایعات در محیط هایی مانند کارخانه‌ها، رستوران ها و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع صفحه نمایش‌های لمسی هزینه تولید کمتری دارند. این فناوری در صفحات لمسی Nokia N97  Nokia 5800 XpressMusic و HTC Touch Pro2 استفاده می‌شود.

صفحات لمسی

صفحه لمسی مقاومتی

مزایا

• تقریباً با هر شیء (انگشت، قلم، دستکش، قلم و غیره) قابل فعال سازی است.

 

• کمترین هزینه فناوری لمسی در میان تمامی تکنولوژی موجود در صفحات لمسی

 

• مصرف برق کم

 

• مقاوم در برابر آلودگی‌های سطحی و مایعات (گرد و غبار، روغن، گریس، رطوبت) به طوری که این آلودگی‌ها تاثیری در عملکرد آن ندارد.

معایب

• وضوح تصویر پایین‌تر در مقایسه با سایر صفحه‌های لمسی

 

• صفحه بیرونی در برابر صدمات ناشی از خراشیدن، فشار دادن و اشیا نوک تیز آسیب پذیر است.

صفحات لمسی خازنی

این نوع صفحه لمسی را می‌توان دومین نوع صفحه نمایش لمسی محبوب در بازار دانست. در سطح صفحه نمایش لمسی خازنی، یک لایه الکترود شفاف در بالای یک صفحه شیشه‌ای وجود دارد که توسط یک پوشش محافظ پوشانده شده است. وقتی انگشت در معرض صفحه مانیتور قرار می‌گیرد، به الکتریسیته ساکن واکنش نشان می‌دهد و تعدادی از بارهای الکتریکی از صفحه به کاربر منتقل می‌شوند. این کاهش ظرفیت توسط سنسورهای واقع در چهار گوشه صفحه تشخیص داده شده و باعث شناسایی محل لمس صفحه می‌شود. این نوع صفحه لمسی معمولا مجهز به یک برد که به کنترل کننده معروف است متصل است که وظیفه پردازش اطلاعات جهت تعیین نقطه لمس را برعهده دارد.

صفحات لمسی

صفحه لمسی خازنی

صفحات لمسی خازنی دارای دو نوع خازن سطحی (Surface Capacitive) و خازن پیشبینی شده (Projected Capacitive) هستند. صفحه لمسی خازنی سطحی دومین صفحه لمسی رایج است و می توان با انگشت یا بدون قلم و روکش از آن استفاده کرد. صفحه نمایش لمسی خازنی شامل دو زیرمجموعه Self Capacitance و Mutual Capacitance است و بسیار شبیه به صفحه خازنی سطحی است، اما تفاوت آن در این است که می‌توان از آن با دستکش‌های نازک استفاده کرد و همچنین قابلیت لمس همزمان متعدد را نیز دارد.

مزایا

• وضوح تصویر بهتر از تاچ مقاومتی می‌باشد.

 

• صفحه نمایش با دوام

 

• مقاومت عالی در برابر آلودگی‌های سطحی و مایعات (گرد و غبار، روغن، گریس، قطرات آب)

 

• مقاومت در برابر خراش بالا

معایب

• برای فعال سازی به انگشت بدون هیچ پوششی یا قلم خازنی نیاز دارد.

صفحات لمسی مادون قرمز

صفحات لمسی مادون قرمز از فرستنده و گیرنده‌های IR برای ایجاد یک شبکه نامرئی از پرتوهای نور در سراسر صفحه نمایش تشکیل شده است. و بهترین کیفیت تصویر ممکن را تضمین می‌کند. وقتی جسمی نور مادون قرمز نامرئی را قطع می‌کند، سنسورها فرستنده و گیرنده به صورت منظم به دور فریم تاچ چیده شده‌اند که یک ضلع آن وظیفه ارسال و دو ظلع دیگر آن وظیفه دریافت این پرتوها را بر عهده دارند. زمانی که دست و یا هر شیء خارجی روی صفحه قرار گیرد مسیر پرتوها دچار اخلال شده و فریم تاچ با شناسایی نقطه اخلال بوجود آمده در راستای طول و عرض محل لمس را تشخیص می‌دهد.

صفحات لمسی

صفحات لمسی مادون قرمز

مزایا

 

• بالاترین وضوح تصویر و انتقال نور در مقایسه با تمام فناوری‌های لمسی موجود در بازار

 

• “زندگی لمسی” نامحدود یعنی به دلیل عدم استفاده از ابزار مکانیکی عمر مفید یا طول عمر این تاچ مادام العمر است.

 

• غیر قابل نفوذ در برابر خراش‌های سطح! به دلیل استفاده از شیشه‌های کوارتز یا ضد خش.

 

معایب

 

• فعال شدن تصادفی تاچ. این اتفاق بدلیل تداخل تابش نور خورشید یا پرتوهای نور حاصل از تابش لامپ‌های فلوروسنت اجتناب ناپذیر است.

 

• گرد و غبار، روغن یا تجمع چربی روی صفحه یا قاب می‌تواند مانع عبور پرتوی نور شود و باعث عدم عملکرد دقیق آن شود!

 

• حساس به آب، برف، باران

 

• ممکن است به تداخل نور محیط حساس باشد!

 

• هزینه بالاتر، این صفحه لمسی به دلیل استفاده از تکنولوژی بروزتر از قیمت بالاتری هم برخوردار است.

فناوری صفحات لمسی تصویربرداری نوری

تصویربرداری نوری یکی دیگر از فناوری‌های صفحات لمسی نسبتاً جدید است. این صفحه لمسی از دوربین‌های مادون قرمز و نور برای یافتن نقطه مورد لمس استفاده می‌کند. همچنین دارای صفحه نمایش چند لمسی است و اندازه آن ۱۹ تا ۱۰۰ اینچ است. از آنجا که تشخیص لمس در این صفحه‌ها با تصویربرداری انجام می‌شود، می توان از انگشتان، قلم و دستکش برای لمس این صفحه‌ها استفاده کرد. این فناوری اغلب در صفحه‌های بزرگ استفاده می‌شود و عمر طولانی دارد.

فناوری نمایش چند لمسی

در فناوری چند لمسی، کاربر می‌تواند دو یا چند مکان را همزمان با انگشت لمس کرده و از صفحه نمایش استفاده کند. این صفحه نمایش به همه تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی اجازه می‌دهد تا چندین نقطه تماس را به طور همزمان تشخیص دهند. این فناوری علاوه بر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، در اکثر لپ تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی All-in-One نیز استفاده شده است.

  • blogagency blogagency2022
  • ۰
  • ۰

امروزه تولید نرم افزار های موبایل و کامپیوتر یک صنعت پر سود به شمار می آید و شرکت های برنامه نویسی و تولید کنندگان نرم افزار های اندرویدی و ویندوزی نیاز به معرفی و تبلیغات برای نرم افزار و بازی های تولید شده خود را دارند یکی از نحوه های معرفی خدمات شرکت در نمایشگاه ها میباشد اما یهترین روش برای جلب توجه مراجعین به سالن و غرفه برای معرفی اپیلیکیشن نرم افزار و یا برنامه ساخته شده توسط شرکت شما چیست ؟

 استند لمسی یا همان وب کیوسک لمسی یک دستگاه هوشمند با سیستم عامل اندروید و ویندوز میباشد که دارای صفحه نمایش بزرگ تمام لمسی با قابلیت های یک موبایل هوشمند و یا یک رایانه ی کامل است، استند های لمسی میتوانند بهترین گزینه برای تبلیغ و یا معرفی سازمان و نرم افزار تولید شده شرکت شما میباشد استد های لمسی خود دارای پایه هستن و احتیاج به نصب بر روی دیوار ندارن و به راحتی جا به جا و در هر جایی میتوان دستگاه را راه اندازی کرد .

از استند لمسی میتوان در شرکت نرم افزاری و یا سمینارها و هر جایی که نیاز به معرفی نرم افزار خود دارید استفاده کنید کیوسک های لمسی و یا همان استند لمسی دارای صفحه نمایش با کیفیت  FULL HD با صفحه نمایش ضد باز تاب نور میباشد که از هر زاویه ای امکان نمایش تصویر را داشته باشد و همینطور قابلیت شناسایی 10 نقطه همزمان به وسیله ی پنل تاچ و تکنولوژی آی آر را دارد که از دیگر مزیت های این پنل تاچ شناسایی نقطه ی اشاره بدون نیاز به لمس و یا اثر انگشت مستقیم میباشد و به هر وسیله ای و یا حتی با وجود دستکش امکان کار با این دستگاه فراهم می باشد در هنگام معرفی نرم افزار اندروید و یا نرم افزار ویندوزی وجود بلندگوهای قدرتمند با صدای دالبی این دستگاه کار را تمام میکند و شما همانند یک موبایل غول پیکر در کنار خود احساس قدرت و کارایی راحت میکنید .

رقابت میان برنامه نویسان به ویژه تولید کنندگان بازی های موبایل ایرانی و نرم افزار های کاربردی بسیار زیاد است پس بهترین فرصت خرید استند لمسی و شروع تبلیغات در نمایشگاه ها و سمینار ها برای نرم افزار و بازی های تولید شده توسط شرکت تولید کننده نرم افزار ی شما میباشد اگر میخواهید به سرعت پیشرفت کنید و نرم افزار تولید شده توسط شما برای موبایل یا نرم افزار کامپیوتری خود را تبلیغ کنید تا همه بشناسند بهترین راه استفاده از نمایشگر های لمسی مدل ساینا عمودی برای نرم افزار و یا بازی های اندرویدی میباشد و مدل ویستا مناسب نرم افزار های ویندوزی که تمامیمحصولات با ۱۸ ماه ضمانت شرکت دیتک سیستم خدمت شما تحویل داده میشود.

تمامی شرکت های توسعه دهنده برنامه و بازی های کامپیوتری و موبایل که اپیلیکیشن خود را در کافه بازار و یا پلی استور و دیگر مارکت های موبایل برای دانلود قرار دادند برای معرفی و شناساندن تیم و و مجموعه خود به همراه نرم افزار خود میتوانند با تهیه و خرید یک استند لمسی سیستم عامل اندرویدی همانند یک موبایل با صفحه نمایش ۵۰ اینچی از آن بهره بگیرند.

یکی از بهترین مدل های استند لمسی که تمام قابلیت یک موبایل بزرگ را دارد استند لمسی مدل ساینا 50 اینچ برند دیتک سیستم میباشد که دارای صفخه نمایش ضد ضربه مناسب نمایشگاه ها شرکت های و اماکن عمومی میباشد مدل استند های ساینا قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای و کابل lan را دارد که میتواند علاوه بر اجرای نرم افزار و بازی هایی که نیاز به دسترسی اینترنت دارند سایت و مجموعه ی شما را برای مخاطبین پرزنت کرد امروزه تبلیغات یکی از مهمترین ارکان برای پیشرفت در مجموعه شغلی و برند سازی محصول و یک سازمان میباشد برای تبلیغات میتوان از انوان مدل استند و کیوسک های لمسی یا تعاملی مجموعه دیتک سیستم استفاده کرد استند های لمسی دیتک سیستم دارای 18 ما ضمانت و قابلیت شخصی سازی لوگو و طراحی رنگ و بدنه متناسب با تم سازمانی شرکت شما میباشد.

استند های لمسی در مدل های ۱۹ الی ۵۰ اینچ عمودی و افقی با سیستم عامل های مختلف تولید و عرضه میشود برای معرفی و تبلیغ نرم افزار بهترین وسیله خرید استند لمسی و شرکت در نمایشگاه ها میباشد پس همین حالا برای معرفی برنامه اپیلیکیشن خود برای تبلیغ نرم افزار خود با خرید استند لمسی، فروش و میزان دانلود بازی و برنامه خود را در کافه بازار و دیگر مارکت ها بالا ببرید.

  • blogagency blogagency2022
  • ۰
  • ۰

 

فروش اتصالات لوله گاز

 

فروش اتصالات لوله گاز

۲۶
آبان

فروش اتصالات لوله گاز نیز مانند فروش محصولات دیگر ملزم به رعایت اصول فروش می باشد. اگر این اصول و قوانین رعایت شود، علاوه بر کسب رضایت مشتریان، موجب افزایش اعتبار برند شده و زمینه اعتماد را برای مشتریان دیگر فراهم می کند.

در این مقاله ما قصد داریم برخی از این اصول و قوانین را بررسی کنیم.

تکنیک هایی که برای فروش موفق با بدانید!

شناخت مشتری

اولین قدم برای یک فروش موفق شناخت مشتری می باشد. زمانی که شما قرار است به تعداد زیادی مشتری خدمت رسانی کنید، باید در نظر داشته باشید که هر کدام از آن ها انتظاراتی از شما دارند و شما باید بتوانید تمام درخواست های آن ها بررسی کرده و بر طرف کنید تا بتوانید رضایت و اعتماد آن ها را جلب کنید. البته این موضوع را فراموش نکنید که محصول شما ممکن است مناسب همه مشتریان نباشد، در واقع ممکن است که همه آن ها از شما خرید نمی کنند. پس اول از هرچیزی سعی کنید مشتری دائمی محصولات خود را بشناسید. مثلاً در امر فروش اتصالات لوله گاز مشتری دائمی برای شما می توانند مهندسین فعال در زمینه ساخت و ساز ساختمان و یا مشاغل مربوط به صنایع پتروشیمی و یا نیروگاه ها باشند.

با مشتریان خود صمیمی باشید

وقتی که با مشتریان و مخاطبان خود صحبت می کنید، احساس صمیمیت نسبت به آن ها را بروز دهید. در کل همان طوری که می دانید برای همه مشتریان رعایت اصول ادب و احترام خیلی مهم و با اهمیت است و آن ها از کسانی خرید می کنند که رفتار درست و صمیمی نسبت به مشتری داشته باشند و برای مشتریان ارزش قائل باشند. سعی کنید کاری کنید که مشتریان با شما احساس صمیمیت و راحتی داشته باشند.

محصولات خود را با بهترین کیفیت ارائه کنید

اگر قصد دارید در زمینه فروش محصولات فعالیت داشته باشید، باید حتما در طراحی و تولید محصولات خود بهترین متریال را به کار ببرید. زمانی که بتوانید محصولات با کیفیت را عرضه کنید، قطعاً مشتریان به جای یک کالا از شما چند کالا خریداری می کنند. حتی در بیشتر مواقع وقتی مشتریان از محصول خریداری شده رضایت داشته باشند، محصولات شما را به افراد دیگر نیز پیشنهاد می کنند. پس ارائه محصولات با کیفیت یکی از قوانین طلایی فروش به حساب می آید. به عنوان مثال در زمینه اتصالات لوله گاز متریال گوناگونی برای ساخت وجود دارد ولی همیشه سعی کنید بهترین محصولی که مناسب شرایط مشتری می باشد را به او ارائه کنید تا زمان طولانی تری قابل استفاده باشد.

فروش اتصالات لوله گاز

رعایت قوانین طلایی فروش موجب پیشرفت شما می شود.

فروشنده باید پیگیر باشد

موقعی که محصولی را به مشتریان خود می فروشید، تازه بعد ازفروش وظیفه اصلی شمما شروع می شود. بعد از آن باید پیگیر رضایت مشتری باشید، توجه داشته باشید که هدف شما فقط فروختن محصول نیست، بلکه هدف شما کسب رضایت مشتریان می باشد. برای پیگیری لازم نیست کار خیلی خاصی هم انجام دهید، برای این کار می توانید با یک پیامک کوتاه و ضمن تشکر ازخرید محصول از شرکت شما، پرسشی را در نظر بگیرید که میزان رضایتشان از محصول را اعلام کنند. با انجام این کار بسیار راحت می توانید میزان رضایت مشتریان را نسبت به شرکت و محصولات خود خبردار شوید. این یکی دیگر از قانون های طلایی فروش موفق می باشد.

منصف باشید

هنگامی که کالا خود را به اشتراک می گذارید و خدمات خود را معرفی می کنید، قیمت آن را منصفانه اعلام کنید. زیرا بیشتر مشتریان نمی توانند هزینه های بسیار زیادی را برای خرید محصولات پرداخت کنند و به همین علت اگر قیمت بالایی برای محصولات بگذارید، شما مشتریان خود را از دست خواهید داد. در حالی که اگر قیمت شما منصفانه باشد حتی مشتریان جدید شما تبدیل به مشتریان دائمی می شوند و این کار به فروش موفق شما کمک شایانی خواهد کرد.

اگر مرتکب اشتباه شدید حتماً عذرخواهی کنید

هنگامی که اشتباهی مرتکب می شوید و یا در مقابل مشتری حرف نا مربوطی می زنید، حتما همان لحظه عذرخواهی کنید. اولاً که ادب حکم می کند عذر خواهی کنید. دوماً فکر نکنید که اگر در مقابل مشتریان اعتراف به اشتباه خود کنید، آن ها را از دست می دهید، بلکه این عمل شما موجب خرسندی آن ها می شود و شما را فرد باشخصیتی خواهند شناخت. لازم به ذکر است که ممکن است در معرفی کالای نادرست اشتباه رخ داده باشد که بهتر است تا دیر نشده عذرخواهی کنید.

بهتر است در شبکه های اجتماعی فعال باشید

جهت افزایش میزان فروش و پیشرفت خود می توانید از گزینه تبلیغات استفاده کنید. همان طوری که می دانید امروزه بیشتر افراد از طریق شبکه های اجتماعی و فروش آنلاین کسب درآمد زیادی دارند. بنابراین توصیه می شود که سعی کنید در شبکه های اجتماعی و سایت ها و بهره مندی از اینترنت محصولات خود را معرفی کرده و به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری با شما آشنا شوند و کسانی که امکان خرید حضوری ندارند بتوانند به راحتی به صورت اینترنتی محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند و کسب و کار شما نیز رونق بگیرد. ما در بتا گاز سعی کرده ایم همه محصولات خود را معرفی کنیم تا اگر شما قصد خرید اتصالات لوله گاز را دارید بتوانید به راحتی تصمیم گیری و انتخاب کنید.

فروش اتصالات لوله گاز

کاربرد اتصالات در لوله کشی گاز

نیازهای مشتریان محصولات خود را بشناسید

نکته طلایی در فروش موفق محصولات این است که شما بتوانید درخواست ها و نیازهای مشتریان خود را به خوبی شناسایی کنید. شما باید بدانید که مخاطبان از شما چه درخواست هایی دارند، تا متناسب با نیاز و نظر آن ها محصول خود را معرفی کنید. سعی کنید به صحبت ها ن نظرات مشتریان خود خوب گوش کنید. چرا که هنر خوب گوش کردن را هرکسی ندارد، اما اگر بتوانید صحبت های مشتریان را درک کنید و سلیقه آن ها را شناسایی کنید، پس قطعاً بیشتر مسیر فروش موفق را طی کرده اید. مثلاً اگر در زمینه فروش اتصالات لوله گاز فعالت دارید بهتر مشتریان خود را بشناسید که بیشتر برای چه مصارفی درخواست محصول دارند و مطابق نیاز آن ها محصولات را ارائه کنید. تا سریع تر و بهتر بتوانید آن ها را به فروش برسانید.

خدمات پس از فروش

مرتبط با محصولی که قرار است ارائه کنید خدماتی مانند نصب و ارسال را بر عهده بگیرید. تا از سردرگمی مشتریان جلوگیری کنید.

سخن آخر

ما در بتا گاز خدمات خود را در زمینه فروش اتصالات لوله گاز مطابق با اصول فروش ارائه کرده ایم. اگر قصد خرید دارید می توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

  • blogagency blogagency2022
  • ۰
  • ۰

اتصالات لوله گاز فولادی

اتصالات لوله گاز فولادی

۲۱
مهر

اتصالات لوله گاز از جنس های مختلفی می تواند باشد که یکی از رایج ترین اجناس آن ها، اتصالات لوله گاز فولادی است.

در این مقاله قصد داریم درباره اتصالات لوله گاز فولادی صبحت کنیم.

اتصالات لوله گاز فولادی

اتصالات لوله گاز فولادی

اتصالات لوله گاز فولادی

وقتی درباره اتصالات جوشی فولادی حرف می زنیم، منظور گروه بزرگی از اتصالات جوشی در گریدهای کاری متفاوت، با ابعاد و اندازه های مختلف است. که هر کدام مناسب جهت استفاده در کاربردهای گوناگون صنعتی، و با فرآیندهای ساخت و تولید گوناگون می باشند.

یکی از پرکاربردترین اتصالات فولادی، اتصالات گازی می باشد. اتصالات فولادی گاز به طور کلی در دو نوع اتصالات جوشی درزدار فولادی و اتصالات جوشی مانیسمان فولادی قابل طراحی  هستند.

کاربرد اتصالات لوله گاز فولادی

کاربردهای اتصالات جوشی فولادی بسیار زیاد است و برخی از آن ها شامل موارد زیر می باشند:

استفاده در صنایع شیمیایی

آب و فاضلاب صنعتی و ساختمانی

سیستم های سرمایشی و برودتی

پایپینگ پالایشگاه و پتروشیمی

صنایع غذایی و داروسازی

اتصالات جوشی گاز در کاربردهای گازکشی صنعتی و مسکونی

مزایای اتصالات لوله گاز فولادی

اتصالات جوشی فولادی در گریدهای کاری متفاوت توانایی تحمل دما و فشارهای پایین، متوسط و بالا را دارد. همچنین توانایی ایستادگی در محیط های کاری متفاوت را دارا می باشند.

اتصالات جوشی فولادی از لحاظ ابعاد و سایز نسبت به سایر اتصالات فولادی در گستره و رنج وسیع تری قرار دارد. همچنین موارد گوناگون و متعدد در انتخاب رده های کاری متناسب با فشار و دما و شرایط محیطی در اتصالات جوشی وجود دارد.

با توجه به تمامی مزایای گفته شده برای اتصالات جوشی فولادی، به منظور مونتاژ و نصب و جوشکاری در محیط کار، نیاز به جوشکار و نصاب مجرب و ماهر، امری ضروری و با اهمیت می باشد.

مقایسه اتصالات لوله گاز فولادی به نسبت سایر اتصالات فلزی

۱. در اتصالات جوشی فولادی اگر عمل جوشکاری به درستی صورت بگیرد، امکان نشتی به نسبت سایر اتصالات فولادی بسیار کم تر است.

۲. سطح صیقلی و صاف و نوع اتصال در اتصالات جوشی فولادی، کمترین میزان آشفتگی و اختشاش را در جریان جاری در سیستم ایجاد خواهد کرد.

۳. ساختار یکپارچه و یکدست و نوع اتصال در اتصالات جوشی فولادی، نسبت به سایر اتصالات فلزی، ساختار محکم و مقاومی را در کل سیستم لوله کشی به ایجاد خواهد کرد.

۴. وجود انواع گوناگون اتصالات با کاربردهای متفاوت و اشکال مختلف که امکان انتخاب گزینه های متعدد انشعاب گیری، تغییر سایز یا جهت جریان تحت زوایای متعدد را در اتصالات جوشی فولادی فراهم کرده است.

۵. قیمت اتصالات جوشی فولادی نسبت به کارایی و کاربردشان در صنعت لوله کشی در مقایسه با سایر اتصالات فلزی مقرون به صرفه تر هستند.

۶. طول عمر اتصالات جوشی فولادی در سیستم های لوله کشی بسیار بالا است و فواصل نگهداری و تعمیرات بیشتر به نسبت سایر اتصالات فلزی است.

اتصالات لوله گاز فولادی

انواع اتصالات لوله گاز فولادی

مراحل تولید زانویی فولادی

بعد از فرمدهی، زانویی را داخل قالب دیگری قرار می دهند و توسط فشار هیدرولیک، تمامی دفرمگی ها در این قالب سایز انجام می شود.

در مرحله بعدی، به منظور از بین بردن زوائد و همچنین به وجود آمدن ظاهر زیبا و شکیل، زانویی را وارد دستگاه شات بلاست می کنند.

سپس توسط دستگاهی دیگر و ابزار مخصوص، سر و ته اتصال پخ زده خواهد شد. در انتها، برند شرکت و علامت استاندارد بر روی اتصالات گازی چاپ می شود و در مرحله آخر بسته بندی و به انبار منتقل می شود.

تولید زانویی جوشی فولادی به روش سرد

برای تولید زانویی استنلس استیل و یا فولادی با سایز متوسط و کوچک و با ضخامت بدنه کم از این روش استفاده می شود.

برای تولید زانویی جوشی فولادی به روش سرد، لوله با قطر محصول نهایی انتخاب و در اندازه های محاسبه شده برش می خورد. بعد از آن وارد قالب فرمینگ خواهد شد. فشار هیدرولیک از پشت به لوله فشار وارد می کند و لوله را به قسمت خمیده قالب انتقال می دهد. در این مرحله زانویی جوشی شکل کامل به خود می گیرد.

کیفیت زانویی تولید شده با این روش به کیفیت زانویی جوشی به روش مندرل نیست و ممکن است دفرمگی و ترک هایی در لبه های زانویی مشاهده شود.

اتصالات جوشی فولادی در مقابل فشار و دما محیط، همچنین مقاومت در برابر سایش و فرسایش و اکسیدگی های محیطی به نسبت سایر اتصالات فلزی به صرفه تر و بهینه تر هستند.

اتصالات جوشی فولادی، به منظور مونتاژ و نصب و اشغال فضای کاری به نسبت سایر اتصالات فلزی، نیازمند فضای کمتری می باشند.

تولید زانویی جوشی فولادی دو تکه

این روش طراحی و تولید زانویی جوشی فولادی بیشتر مناسب تولید زانویی با قطر و ضخامت بالا است.

در این روش، ورق فولادی برش می خورد و بر روی قالب قرار داده می شود، سپس به وسیله فشار پرس، شکل نیمی از زانویی را به خود می گیرد. نیمه دیگر فرمدهی شده به این روش نیز رو به روی جفت دیگر قرار خواهد گرفت و درز به وجود آمده توسط جوش پر خواهد شد.

مراحل تولید سه راهی جوشی گازی

در مراحل تولید سه راهی گاز، قسمت فرمدهی شده انشعاب، برش می خورد و تخت می شود. جهت اتصال بیشتر و بهتر، هر سه وجه سه راهی پخ زده می شود.

در آخر سه راهی جوشی گاز پس از مرحله شات بلاست، به قسمت مارکینگ منتقل می شود تا برند و نماد استاندارد بر روی سه راهی حک شود. سپس بسته بندی و به انبار محصول نهایی منتقل خواهد شد.

تولید سه راهی جوشی فولادی به روش گرم

این روش مخصوص تولید سه راهی فولادی با قطر و ضخامت بالا است. زیرا که به منظور فرمدهی لوله با سایز و قطر زیاد به روش هیدروفرمینگ احتیاج به نیروی هیدرولیکی زیادی است. که در عمل بسیار سخت و یا غیر ممکن می باشد.

برای تولید سه راهی جوشی فولادی، ابتدا لوله در ابعاد محاسبه شده برش می خورد، سپس در کوره گداخته می شود. در مرحله بعدی یک طرف لوله را داخل آب سرد قرار می دهند. که تحت فشار پرس، کل لوله دفرمه نشود و نیرو به قسمتی از لوله که هدف است در راستای نافی گسترش یابد، منتقل شود. در این مرحله سمت گداخته شده را بر روی قالب فرمینگ قرار داده و تحت فشار پرس قسمت تبدیلی در راستای نافی قالب گسترده می شود.

تولید سه راهی جوشی فولادی چند تکه

این روش بیشتر برای تولید سه راهی فولادی با ضخامت بدنه کم و با سایزهای بالا است. امکان تولید سه راهی به روش های معمول اگر هم وجود داشته باشد، محصول نهایی گران تمام خواهد شد. در این روش، لوله در تکه های محاسبه شده و زوایای طراحی شده برش می خورد و با جوشکاری تکه های برش خورده به یکدیگر، سه راهی شکل می گیرد.

این روش تولید سه راهی بیشتر مناسب سیستم های با فشار و دما پایین است. زیرا که به دلیل جوشکاری متعدد و تکه های زیاد، در این مدل سه راهی فلزی امکان عبور جریان با فشار و دما بالا وجود ندارد.

تولید سه راهی جوشی دو تکه

به منظور تولید سه راهی جوشی دو تکه با ضخامت و قطر بالا، ورق در ابعاد و فرم محاسبه شده برش می خورد و وارد نیم کره قالب سه راهی می شود و توسط فشار پرس نیمی از سه راهی شکل می گیرد. نیمه دیگر نیز به همین روش شکل می گیرد. در نهایت دو نیمه را رو به روی هم قرار داده و جوش می دهند.

تولید تبدیل جوشی فولادی به روش گرم

در روش گرم، لوله فولادی برش می خورد و یک سر آن که قرار است قطر بزرگ تبدیل را تشکیل دهد توسط کوره القایی گداخته خواهد شد.

پس از آن لوله زیر پرس هیدرولیک قرار گرفته و جهت افزایش سایز قطر بزرگ تبدیل، قالب متحرک بیرونی وارد قسمت گداخته شده لوله می شود. با افزایش حجم، سر بزرگ تر تبدیل را شکل می دهد. در آخر تبدیل به دستگاه تراش بسته شده و دو انتهای آن پخ زده خواهد شد.

تولید تبدیل جوشی فولادی به روش دو تکه

این روش که مناسب تولید تبدیل فولادی با ضخامت و قطر بالا است. در آن ابتدا ورق به شکل محاسبه شده برش داده می شود. سپس بر روی قالب قرار گرفته و فرم نیمی از تبدیل را به خود می گیرد، در نهایت نیمه دیگر که به همین روش تولید شده است، مقابل یکدیگر قرار گرفته و درز جوش به وجود آمده توسط جوشکاری به یکدیگر متصل می شوند.

تولید کپ فولادی تخت با ابعاد بزرگ

این روش بیشتر مناسب تولید کپ جوشی تخت با ضخامت و سایز بالا است.

در این روش، ابتدا ورق فولادی برش خورده و روی دستگاه نصب می شود. ورق شروع به چرخیدن می کند. لبه های ورق با غلطک های رولی شکل در ارتباط بوده و این غلطک ها به تدریج به سمت داخل حرکت می کنند و به لبه های ورق فشار وارد می کند. به تدریج لبه ورق به سمت بالا حرکت می کند و کپ جوشی حاصل می شود.

  • blogagency blogagency2022
  • ۰
  • ۰

 

قیمت کرکره پلی کربنات

 

قیمت کرکره پلی کربنات

 

در این مقاله قصد داریم قیمت کرکره پلی کربنات و موارد تأثیرگذار بر آن را بررسی کنیم.

یکی از تجهیزات مورد استفاده در ساختمان ها و محل های کسب و کار، درب کرکره ای پلی کربنات است که امروزه بسیار کاربرد دارد. این نوع از تجهیزات هر روز دستخوش تغییر و تحول قرار می گیرد.

موارد تأثیرگذار بر قیمت کرکره پلی کربنات

عوامل متعددی بر قیمت کرکره پلی کربنات تاثیرگذار می‌باشند. مانند متریال پلی کربنات و برند آن که هر چه برند محبوب ‌تری باشد قاعدتاً قیمت بالاتری هم خواهد داشت.

ضخامت تیغه پلی‌ کربنات شفاف و وزن هر متر مربع آن، ضخامت و کیفیت پروفیل آلومینیومی بین تیغه‌ها و رنگ آن، ماده، وزن و کیفیت تیغه ابتدایی آلومینیومی و تیغه انتهایی، ضخامت و رنگ ریل ‌های آهنی کناری و نوع اتصال تیغه ‌ها نیز فاکتورهای مهمی در قیمت نهایی کرکره شفاف هستند که در ادامه مقاله به توضیح مختصر برخی از آن ها می پردازیم.

اتصال در انواع مختلفی وجود دارد. هر چقدر کیفیت اتصال بالاتر باشد، قیمت نیز بیشتر خواهد شد. قیمت کرکره پلی کربنات با توجه به میزان استحکام و مزیت ‌های این نوع کرکره بسیار مناسب است و حتی اگر این کرکره را کمی گران‌ تر از سایر کرکره‌ های برقی خریداری نمایید امنیت محل کار و سکونت شما تأمین می‌شود؛ اما به ‌طورکلی نمی ‌توان قیمت ثابتی برای این کرکره‌ ها در نظر گرفت.

زیرا عوامل مختلفی بر قیمت کرکره پلی کربنات تاثیرگذار می‌باشند. مانند متریال پلی کربنات و برند آن که هر چه برند محبوب ‌تری باشد قاعدتاً قیمت بالاتری هم خواهد داشت، ضخامت تیغه پلی‌ کربنات شفاف و وزن هر متر مربع آن، ضخامت و کیفیت پروفیل آلومینیومی بین تیغه‌ ها و رنگ آن، ماده، وزن و کیفیت تیغه ابتدایی آلومینیومی و تیغه انتهایی، ضخامت و رنگ ریل ‌های آهنی کناری و نوع اتصال تیغه ‌ها نیز فاکتورهای مهمی در قیمت نهایی کرکره شفاف هستند که در ادامه مقاله به توضیح مختصر آن ها می پردازیم.

اتصال در انواع مختلفی وجود دارد. هر چقدر کیفیت اتصال بالاتر باشد، قیمت نیز بیشتر خواهد شد.

قیمت کرکره پلی کربنات

قیمت کرکره پلی کربنات

از جمله عوامل مؤثر

از جمله عوامل تأثیرگذار بر قیمت کرکره برقی شفاف می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

نوع موتور به‌کار رفته در کرکره:

نوع موتور به ‌کار رفته در کرکره نیز در میزان قیمت آن تأثیرگذار است. برای کرکره ‌ها پلی کربنات می‌ توان با توجه به وزن کرکره از موتورهای ساید و یا توبولار استفاده کرد. لازم به ذکر است که قیمت موتورهای ساید و صنعتی بیشتر است.

اندازه کرکره (وزن هر متر مربع کرکره شفاف و ضخامت تیغه های کرکره):

از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت کرکره پلی کربنات ابعاد آن می باشد. کرکره ‌هایی که دارای طول و عرض بیشتری هستند قیمت بیشتری دارند. که ابعاد کرکره بستگی به فضا و نیاز مشتری دارد.

کیفیت متریال و مواد مورد استفاده در ساخت کرکره برقی:

جنس تیغه ‌های کرکره پلی کربنات از آلومینیوم و یا استیل است. مدل ‌های استیل از مقاومت و استحکام بالایی برخوردارند و دچار زنگ‌زدگی نمی ‌شوند در نتیجه قیمت آن ‌ها نسبت به مدل های آلومینیومی بیشتر است.

میزان ضخامت کرکره:

کرکره ‌ها پلی کربنات در ضخامت‌ های مختلفی از ۲ تا ۶ میلی ‌متر ساخته می ‌شوند. کرکره‌ هایی که تیغه ‌های آن ضخیم ‌تر است استحکام بیشتری دارد؛ بنابراین ضخامت تیغه نیز در میزان قیمت آن تأثیرگذار است.

مارک و برند کرکره:

کرکره‌ ها پلی کربنات دارای برندهای مختلفی مانند اروپایی و چینی هستند؛ البته منظور از اروپایی و چینی این است که مواد اولیه و طرز ساخت این کرکره مطابق با اصول اروپا و یا چین است. مدل های اروپایی از استحکام و طول عمر بیشتری برخوردار می باشند. به همین دلیل قیمت آن ها بیشتر از مدل های چینی است.

میزان گارانتی و خدمات پس از فروش: یکی دیگر از مهم ترین عواملی که در قیمت کرکره پلی کربنات اثر می گذارد مرکز فروش کرکره می باشد.

اگر محصول خود را از یک مرکز معتبر تهیه کنید، از اصالت آن مطمئن بوده و از گارانتی توسط مرکز خریداری شده بهره مند می شوید. کرکره‌ های پلی کربنات دارای گارانتی یکسان نیستند، هر اندازه میزان گارانتی و خدمات پس از فروش کرکره بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش می‌ یابد.

قیمت کرکره پلی کربنات

نصب کرکره برقی پلی کربنات

گروه های تأثیرگذار بر قیمت کرکره پلی کربنات

در حالت کلی این کرکره ها را می توان به دو گروه زیر تقسیم نمود:

کرکره پلی کربنات لوله ای: یکی از بهترین و پرطرفدارترین انواع کرکره ها می باشد که بین تیغه های آن از لوله های آلومینیومی استفاده می شود.

کرکره شفاف غضروفی: استفاده از غضروف های آلومینیومی بین تیغه های پلی کربنات مهم ترین ویژگی این گروه از کرکره ها می باشد. در خرید کرکره های شفاف لازم است به جنس غضروف یا زوارهای به کار رفته بین تیغه ها توجه زیادی شود، چون به شدت بر طول عمر درب و کیفیت آن تاثیرگذار است.

سخن آخر

شما می‌ توانید برای دانستن جزئیات بیشتر و همچنین اطلاع از قیمت دقیق کرکره‌ پلی کربنات، با کارشناسان فروش راگادر در ارتباط باشید.

  • blogagency blogagency2022
  • ۰
  • ۰

 

نصب کرکره پلی کربنات

 

نصب کرکره پلی کربنات

۱۴
شهریور

نصب کرکره پلی کربنات بعد از انتخاب آن بسیار حائز اهمیت است و باید نصب آن به درستی انجام پذیرد زیرا پس از انتخاب مناسب، نصب صحیح آن در اولویت است. در ادامه مقاله قصد داریم درباره نصب این نوع درب کرکره ای صحبت کنیم.

ویژگی های مؤثر در نصب کرکره پلی کربنات:

موتور قابل نصب بر روی این کرکره ها هم می تواند توبولار و هم ساید باشد در واقع نوع موتور را باید با توجه به ابعاد کرکره انتخاب کرد. برای کرکره های سبک از موتورهای توبولار و برای کرکره های سنگین از موتورهای ساید استفاده می شود و می تواند با اتصال چشمی و فلاشر کرکره بهینه تر و امن تر شود.

نصب درب کرکره ای پلی کربنات برقی شفاف با استفاده از لوله های آلومینیومی یا زوارهای آلومینیومی و یا لوله استیل به یکدیگر متصل می شوند. جهت نصب این نوع درب کرکره ای با عرض دهنه کوچک (حدوداً ۴ متر) از کرکره برقی شفاف با لوله یا زوار آلومینیومی استفاده می شود ولی برای نصب آن ها پروژه هایی با عرض دهنه بزرگ و همچنین پروژهایی که امنیت و ویژگی ضد سرقت که از اهمیت زیادی برخوردار است، نصب درب کرکره ای پلی کربنات شفاف با لوله استیل پیشنهاد می شود.

نصب کرکره های پلی کربنات نوع مدرنی از کرکره های برقی اتوماتیک است که در مقایسه با نمونه های آلومینیومی و گالوانیز مشابه از امنیت و زیبایی بیشتری برخوردار هستند.

نصب کرکره پلی کربنات

ویژگی های نصب کرکره پلی کربنات

مواد تأثیر گذار بر نصب کرکره پلی کربنات:

مواد اولیه این نوع کرکره ی برقی، پلی کربنات (از مقاوم ترین پلیمرهای ساخته شده) می باشد. نصب کرکره و مونتاژ قطعات آن با لوله های استیل و آلومینیوم، استحکام آن ها را دو چندان نموده است. کشوهای کناری (ریل ها) از جنس آهن می باشد که نصب آن نسبت به نوع دیگر آن ها (آلومینیوم) از امنیت بالاتری برخوردار هستند. در ساخت کرکره پلی کربنات از مواد اولیه سبک استفاده می شود و به این دلیل دارای وزن بسیار کمی نسبت به سایر درب های کرکره ای برقی هستند، و آن ها به قدرت زیادی نیاز ندارد و معمولاً کار نصب آن ها راحت تر از نصب سایر درب های کرکره برقی می باشد؛ با این حال خود مخاطب نمی تواند وظیفه نصب آن ها را به عهده بگیرد، زیرا که نصب این کرکره ها نیاز به تخصص و مهارت دارد و اگر نصب آن ها به درستی و توسط نیروی متخصص انجام نشود ممکن است موتور کرکره دچار اختلال و سوختگی شود و یا کرکره به درستی عمل نکند که در صورت به وجود آمدن هرگونه اختلال، مخاطب متحمل هزینه های اضافی جهت تعمیرات خواهد شد.

بنابراین کار نصب این نوع کرکره های برقی حتماً باید به نیروی متخصص و نمایندگی های مجاز در شهرها سپرده شود.

نکات قابل توجه:

برای درب های خیلی عریض بهتر است دو کرکره در کنار هم نصب شوند تا اختلالی در کارکرد درب ایجاد نشود. نصب درب کرکره ای پلی کربنات در هر شرایط آب و هوایی گوناگون امکان پذیر است زیرا در هیچ شرایطی (دماهای مختلف) اکسید نمی شوند.

نصب کرکره پلی کربنات

موارد تأثیرگذار بر نصب کرکره پلی کربنات (نکات قابل توجه در نصب کرکره پلی کربنات)

بخشی از نکات مهم در نصب کرکره برقی مربوط به سر و صدای کرکره در حین کارکردن است. باید در هنگام نصب به نکات زیر توجه کرد تا هنگام کار صدای زیاد ایجاد نشود:

صفحه پلیت

مورد دیگری که باعث ایجاد سر و صدای نابهنجار در حین باز و بسته کردن درب کرکره ای می شود این است که صفحه پلیت ها در یک جهت و یک راستا نیستند. برای برطرف کردن صدای درب باید صفحه پلیت ها را تنظیم کرد و آن ها را در یک راستا قرار داد.

قالب تیغه

اگر در فرآیند تولید قالب تیغه ها استاندارد نباشند باعث می شوند که در حین نصب کرکره برقی، درب دارای صدا در حین باز و بسته شدن باشد.

آهن کشی صحیح

اگر ریل های دستگاه در مکانی نامناسب نصب شوند و آهن کشی درب کرکره ای به طور صحیح صورت نگیرد موجب می شود که درب کرکره ای در حین کار کردن صدای زیادی ایجاد کند و موجب ایجاد مزاحمت برای ساکنین آن منطقه شود.

گرد وخاک

همیشه باید بین تیغه های نر و ماده را تمیز و عاری از گرد و خاک کرد تا درب کرکره ای به خوبی کارکند.

تراز بودن محل نصب

اگر در حین نصب متوجه شدید که مکان نصب درب کرکره ای تراز نیست باید قبل از شروع نصب مشکل را برطرف کرد.

استفاده از تیغه ها در یک رول

نکته مهمی که باید در نصب کرکره برقی رعایت کنید این است که تیغه های درب باید در وزن های یکسان و در یک رول استفاده شوند.

شستن تیغه ها

بعد از نصب باید هر چند وقت یک بار محل اتصال تیغه ها را با آب و مواد شوینده بشویید. این کار علاوه بر کاهش صدای تولید شده از درب می تواند عملکرد آن را بهبود ببخشد.

شفتی قطور

بهتر است قطر لوله کمتر از ۱۱ نباشد تا شاهد عملکرد صحیح درب کرکره ای باشید. هرچه تیغه ها قطورتر باشند درگیری بین تیغه ها کمتر می شود.

  • blogagency blogagency2022