بلاگ 1401

  • ۰
  • ۰

بدون شک هر ساختمان مسکونی یا تجاری که ساخته می شود، دارای یکسری از ستون ها هستند، که از اصلی ترین عوامل نگه دارنده ساختمان ها نیز به حساب می آیند. ستون ها یکی از اجزای اصلی و غیر قابل حذف ساختمان های مسکونی و اداری هستند، که به خاطر استحکام بیشتر در مکان های بزرگ قرار داده می شوند، و معمولاً افراد ستون ها و سر ستون ها را به عنوان یک گزینه برای طراحی و دیزاین در نظر می گیرند. راه ها و روش های زیادی برای تزئین و زیبایی ستون ها و سرستون ها وجود دارد که یکی از محبوب ترین این روش ها گچ بری ستون و سر ستون است، که می توانید با گروه موتیف دکور طرح مورد نظرتان را اجرا کنید.

گچ بری ستون و سرستون چیست؟

از گذشته تا به الان ایرانیان همیشه به ساخت و ساز های با اصالتشان معروف هستند، و این نشان دهنده شکوه یک مکان است. در ساخت و ساز های اصیل ایرانی ستون همیشه مانند یک طرح شکوهمند بوده که معمولاً به صورت گچی یا سنگی ساخته می شود. برای زیبا سازی ستون ها روش های زیادی وجود دارد که شامل کاغذ دیواری، کناف، برچسب و ... است. اما از بهترین روش ها می توان به گچبری اشاره کرد. گچبری ستون ها و سر ستون ها یکی از قدیمی ترین روش های زیبا سازی محیط بوده که شما می توانید با استفاده از گچبری جلوه بی نظیری به ستون ها و سر ستون ها بدهید.

گچ بری ستون وسط پذیرایی

محیط پذیرایی از مهم ترین نقاط هر خانه ای است، که افراد مدت زمان زیادی را در طول روز در آن سپری می کنند. حتی زمانی که شما میهمان داشته باشید آن ها را در پذیرایی به دور خود جمع می کنید. از این رو دکوراسیون این بخش از خانه اهمیت بالایی دارد به همین دلیل باید گچ بری های زیبا تری را در این بخش از خانه اجرا کنید. طراحی خانه های ایرانی نیز به این صورت است که در وسط پذیرایی یک ستون وجود دارد، اما بی شک ستون های ساده و بی روح نه تنها هیچ جذابیتی ندارند بلکه می توانند از زیبایی خانه شما کم کنند. اما نگران نباشید چرا که شما با استفاده از تکنیک گچبری می توانید سادگی آن را از بین ببرید و بر جذابیت اتاق پذیرایی خود بیفزایید.

گچبری ستون های آشپزخانه

آشپزخانه های ایرانی به طور معمول در اطراف خود دارای ستون هایی می باشند که ساده هستند و جلو خاصی ندارند، اما شما می توانید با استفاده از گچبری روی آن ها نمایی زیبا به آشپزخانه خود ببخشید و زیبایی آن را دو چندان کنید. موتیف دکور بهترین ایده ها را برای ستون های آشپزخانه شما اجرا کرده و به خانه شما جانی تازه می بخشد.

گچبری انواع ستون

در حالت کلی ستون ها به انواع مدل های گرد و مربع تقسیم می شوند، و به همین علت هر کدام از این ها دارای طرح های متفاوت گچبری هستند. البته در هنگام گچبری کردن ستون می بایست به سایر گچ بری های خانه اهمیت بدهید و طبق دکوراسیون منزلتان گچ بری را انجام دهید. در ذیل چند تا از نمونه های گچبری ستون ها را برای شما شرح خواهیم داد تا انتخاب بهتری داشته باشید.

 

گچ بری ستون گرد

ستون های گرد در خانه ها معمولاً کمی کوچک تر از ستون های مربع هستند، و به همین علت شما می توانید طرح های متنوع تری را روی آن اجرا کنید. شما می توانید برای گچبری ستون گرد از رنگ های طلایی نیز استفاده کنید تا نمایی سنتی به خانه خود ببخشید.

گچ بری ستون نیم گرد

ستون های نیم گرد برای زیبایی در اطراف آیینه ها و زیر اپن به کار برده می شوند، این ستون ها به دلیل ظرافتی که دارند می توانند نمای خوبی به منزل شما بدهند. پس حتماً باید روی این ستون ها از گچبری مدرن استفاده کنید.

 

گچبری ستون

گچ بری ستون تخت

ستون های تحت همان ستون هایی هستند که چسبیده به دیوار ساخته شده اند، برای گچبری این ستون ها نیاز به طرح های پر نقش و نگاری ندارید و تنها کافی است از طرح های ساده استفاده کنید. البته در صورتی که در گچبری ستون تخت از طرح های بزرگ و شلوغ استفاده کنید، نمای دیوار به چشم نمی آید.

گچ بری ستون چند ضلعی

ستون های چند ضلعی امروزه جزو جدید ترین ها محسوب می شوند، که به علت تنوع بالایی که در طرح های گچبری دارند، می توانند نمای خانه شما را شیک تر کنند.

گچبری ستون مربع

ستون های مربع بزرگ تر از ستون های گرد به نظر می رسند، و معمولاً برای گچبری ستون مربع از طرح های ساده تر استفاده می کنند و اگر روی آن ها گچبری های شلوغ و پر نقش پیاده کنید هرگز ظاهر زیبایی پیدا نمی کنند و فضای داخلی اتاق ها را کوچک تر از اندازه واقعی نشان می دهند.

گچ بری سرستون

اگر خانه، اداره، یا هر محیطی که قصد گچ بری کردن را در آن دارید، و دارای سر ستون می باشد، می توانید برای زیبا سازی آن از تکنیک گچ بری استفاده کنید. گچبری سرستون می تواند به فضای شما جذابیت و جلوه بسیار خاصی ببخشد و خانه شما را زیبا تر کند. البته برای گچ بری سر ستون ها باید به گچ بری سایر نقاط خانه نیز توجه کنید. البته با موتیف دکور جای نگرانی نیست، چرا که به خوبی از پس این کار برمی آیند.

گچبری ستون

هزینه خدمات گچبری ستون و سرستون

همانطور که در توضیحات بالا عرض کردیم، گچ بری یکی از خاص ترین و حساس ترین هنر های برتر می باشد که باید توسط گچبران حرفه ای انجام شود. اما با تیم حرفه ای موتیف دکور به هیج وجه نگران این قضیه نباشید؛ چرا که ما بهترین خدمات را با قیمتی مناسب به شما عرضه خواهیم کرد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت گچ بری سرستون و ستون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

ختم کلام

امروزه با وجود گچبری های متنوعی که وجود دارد، دیگر سرستون و ستون ها نمی توانند باعث نا زیبا شدن منازل بشوند؛ بلکه می توانند بسیار شیک و جذاب باشند و شما با گچ بری کردن آن ها، زیبایی خاصی به خانه خود ببخشید. بسیار مفتخریم که بگوییم شما می توانید با اطمینان کامل گچبری ستون ها و سرستون ها را به گروه موتیف دکور بسپارید و از نتیجه کار خود حیرت زده شوید.

  • ۰۲/۱۰/۱۳
  • blogagency blogagency2022

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی